A backlinkek csak egy darabja a kirakósnak
A linképítés, ahogy a legtöbb SEO mondja, az egyik legfontosabb keresési rangsorolási tényező a Google-on. De mint weboldal-tulajdonos és linképítő, tudnod kell, hogy nem ez az egyetlen rangsorolási tényező.
A SEO-hoz több tucatnyi szál kapcsolódik, amikor egy weboldal rangsorolásáról van szó. Ha azonban jártas vagy a SEO-ban, akkor tudnád, hogy rengeteg SEO feladat van, amit jól kell elvégezned a rangsoroláshoz.
Pontosan úgy, mint ahogy minden kirakóst a megfelelő helyre rakva a megfelelő képet fogja eredményezni. Hasonlóképpen, minden helyes SEO feladat megfelelő ütemben, megfelelő módon történő végrehajtása eredményt hoz a keresőmotorokban.
Ha kíváncsi vagy, hogy mi minden van a SEO-ban, ami nem csak tartalom és backlinkek. Akkor íme egy lista, hogy csak néhányat említsünk:
- A webhely sebességének optimalizálása
- Weboldal mobil optimalizálása
- Meta cím és Meta leírások
- Tartalom összekapcsolása
- Tematikus relevancia és a lista folytatható
A szakterületedtől és a versenytársaidtól függően megúszhatod, ha nem koncentrálsz néhány kisebb SEO feladatra. De mégsem várhatod el, hogy a gyengén optimalizált tartalom és weboldal csak a bejövő linkek használatával a Google rangsorában szerepeljen.
Mint mondtam, a backlinkek csak egy darabja a kirakósnak, még ha néha a legfontosabb darab is lehet, ez nem jelenti azt, hogy a SEO minden más darabját elhanyagolhatod. Ha engem kérdezel, ezzel a ponttal foglalkozni kell, és ez nyilvánvalóan az igazság a backlinkekkel kapcsolatban.
A linkek építése időigényes
Tessék, ki lett mondva…
Régebben, amikor az ügyfelek megkerestek, és egy linképítési kampány időtartamát kérték. Néha azt mondtam, hogy 6+ hónap, mert a nulláról kezdték, és hegyeket kellett megmászniuk.
Nem találom mulatságosnak, amikor megkérdezik tőlem, hogy „Miért olyan hosszú?”. Őszintén szólva nem hibáztatom őket ebben. Ha csak most kezded, és minőségi linkeket keresel a webhelyedre, akkor tudnod kell, hogy ez az út hosszú lehet. De hidd el, megéri az időt és az erőfeszítést.
Egy linképítő kampány elindításához és a kampányok méretének növeléséhez szükség van:
- Tartalom előállítása (Ha még nincs tartalom a kezdéshez)
- Célzott lista létrehozása
- A megfelelő emberek megkeresése személyre szabottan
- Vendégposztok közzététele és linkek beillesztése
- A megszerzett minőségi backlinkek elemzése
- Olyan technikák kihasználása, amelyek nem járnak kapcsolatfelvétellel, mint például a HARO.